Optimalizace webových stránek - kdy najmout agenturu

Optimalizace webových stránek - kdy najmout agenturu

Kdo dnes nemá webové stránky, jako kdyby neexistoval. Ať už zákazník hledá truhláře, právníka, nového kadeřníka, nebo třeba prodejce keříčků růží na svou zahradu, téměř vždy nejprve usedne k počítači nebo otevře vyhledávač v mobilu a zadá klíčová slova. Začne hledat na internetu, ale aby našel právě vás, musíte proto něco udělat.

Vytvořit si dnes webové stránky není nic složitého. Pokud nepotřebujete složitou strukturu a neobvyklou grafiku, dá se to zvládnout celkem levně díky „klientsky příjemným redakčním systémům“: https://wordpress.org/ . Co je ale daleko důležitější, je postavení vašeho webu ve vyhledávačích, tedy laicky řečeno, jak moc bude muset případný zájemce o vaše zboží či služby hledat, než se dostane právě na vaši webovou stránku.

Představte si nějakou jednoduchou vyhledávací frázi, třeba instalatér a jméno města, kde ho chcete najít. Na takto položený dotaz vám prohlížeč ukáže spousty odkazů na weby jednotlivých instalatérů, a to v pořadí, které je určeno kvalitou jejich optimalizace, jinak řečeno jejich SEO. Podstatou je, jak jsou na webu napsané texty, jaká je jeho struktura, zda vůbec a jak jsou členěné, zda mají nějaké podnadpisy, jak je web aktuální, jak jsou informace na něm uvedené pro cílovou skupinu relevantní, případně i reference či doporučení spokojených klientů.

Množství podnikatelů, zejména menších firem a živnostníků, si texty na web píše samo. Nechápejte nás špatně, mohou to být skvělé texty. Často ale bývá dobrým nápadem zadat napsání textu profesionálnímu copywriterovi. Proč? Profesionál by měl být schopný napsat texty tak, aby lákaly potenciální zákazníky a zároveň byly atraktivní pro internetové vyhledávače, jako je například Google, nebo český Seznam.

Optimalizaci webových stránek pro vyhledávače svěřte do rukou profesionálůOptimalizaci webových stránek pro vyhledávače svěřte do rukou profesionálů

Podobné je to s optimalizací stránek pro vyhledávače. Pokud jste v konkurenčním odvětví, šance, že si váš web zvládnete optimalizovat sami, není veliká. SEO je čím dál složitější, a pokud jste profesionál ve svém oboru, nebudete mít pravděpodobně čas zvládnout SEO na profesionální úrovni. Řešením je postavit svůj vlastní SEO tým, nebo zadat optimalizaci svého webu profesionální agentuře, jakou je například https://digitalflowseo.com.

Proč to všechno? Zejména proto, že můžete mít ten nejkrásnější web na světě, ale pokud jej nikdo nenajde, moc užitku vám nejspíš nepřinese. A „statistiky“: https://backlinko.com/seo-stats hovoří více než jasně – zhruba 80 % vyhledávajících si vybere jeden z výsledků na straně jedna a nikdy se nepodívá dále. A kolik z vás chodí na internet, aby klikalo na reklamy?

Kdyby žil Henry Ford dnes, možná by také investoval do optimalizace svého webu. Pokud se vám investice nejen vrátí, ale získáte i něco navíc, optimálně v násobcích vložené sumy, má to smysl. V dobách minulých si mnoho firem optimalizovalo stránky doslova na koleně. Možná to mohlo trochu pomoci, ale aktuálně už to nestačí. Optimalizování je profesionální práce, která vyžaduje odborníky s dokonalou znalostí problematiky a schopností navrhnout pro každého klienta to nejefektivnější řešení.

Ivestice do kvalitní SEO agentury se vyplatíIvestice do kvalitní SEO agentury se vyplatí

Stojí to peníze? Samozřejmě ano, ale protože i v tomto oboru je velmi silná konkurence, můžete si vybrat SEO agenturu podle svých představ a finančních možností. Nemá smysl investovat do obrovského nárůstu návštěvnosti webu, pokud nemáte dostatečně velkou kapacitu na pokrytí zvýšeného zájmu. Na druhou stranu, hledáte-li nové klienty, kteří budou generovat dostatečně velký obrat a zisk, vyplatí se investovat i vyšší částky.

Je dobré předem vědět, co chcete a co ne. Hledejte agenturu, která vás nezavalí tunami nepochopitelných termínů, ale která s vámi bude komunikovat srozumitelně a bude ochotná vám vysvětlit, proč jednotlivý krok udělat, a jaký bude mít jeho realizace dopad. Nebojte se zeptat, pokud něčemu nebudete rozumět. Profesionálové v oboru komunikace se poznají i podle toho, jak sami se svými klienty komunikují.

Článek Optimalizace webových stránek - kdy najmout agenturu byl publikován 16. dubna 2020 v 00.00 v rubrice Internet. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Líbí se Vám tento článek? Ano / Ne

Diskuse k článku

Tento článek neobsahuje dosud žádný komentář.

Přidat příspěvek