Optimalizace Off Page faktorů a podvodné techniky - SEO - díl 3.

Tagy:  SEO, vyhledávače, optimalizace, web, fulltext, katalogy, seznam, google

Sponzorované odkazy

Články v sérii

  1. Charakteristika a vývoj internetových vyhledávačů - SEO - díl 1.
  2. Optimalizace On Page faktorů - SEO - díl 2.
  3. Optimalizace Off Page faktorů a podvodné techniky - SEO - díl 3.
  4. Analýza výsledků optimalizace pro vyhledávače - SEO - díl 4.
  5. Praktické řešení optimalizace webu - SEO - díl 5.
Optimalizace Off Page faktorů a podvodné techniky - SEO - díl 3.

Mezi Off Page faktory patří vše, co není přímo obsaženo na daném webu. Patří zde zejména odkazy směřující na web z jiných webů.

Ranky

Většina moderních vyhledávačů používá rank při vyhodnocování výsledků vyhledávání jako jednu z vah. Google má PageRank, Seznam Srank a Jyxo Jyxorank. Rank by měl vyjadřovat popularitu daného webu, vychází z myšlenky, že na kvalitní weby lidé častěji odkazují. Rank každé stránky můžete zjistit pomocí specializovaných toolbarů:

• Google Toolbar – http://toolbar.google.com/T4/index.html
• Seznam Lištička – http://software.seznam.cz/listicka?…
• Jyxo Toolbar – http://jyxo.cz/d/toolbar

V případě Google Toolbaru se však nedozvíte skutečný PageRank stránky, ale jen tzv. GTPR (Google Toolbar Page Rank), který se aktualizuje jen jednou za několik měsíců a je od skutečného ranku odlišný, jeho hodnota je jen orientační. Skutečný PageRank stránky není veřejný a není možné ho zjistit. Další způsob zjištění různých ranků webu je použití specializovaných webových služeb, které umí zjistit rank určité stránky. Různé ranky určitých webů lze zjistit např. na webu http://rank.isecure.cz/.

Skoro každý externí odkaz posílá cílové stránce určitý rank. Čím méně je na stránce externích odkazů a čím větší má stránka rank, tím více ho přepošle na stránku, na kterou odkaz směřuje. U vyhledávače Seznam se Srank daných webů zvyšuje i díky proklikům ze SERP.

Odkazy, které rank nepředají, jsou odkazy vytvořené pomocí JavaScriptu, Flash nebo obsahují atribut rel=“nofollow“.

Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů by mělo vypadat pokud možno přirozeně. Přirozený nárůst zpětných odkazů je pozvolný, většina odkazů směřuje na různé podstránky webu a odkazy mají různý anchor text.

Přirozené budování zpětných odkazů

Některé vyhledávače (hlavně Google) se snaží rozpoznat, zda je odkaz přirozený nebo koupený. Pokud se Googlu budou zdát odkazy koupené, může jim dát nižší váhu. Nejlepší způsob získání zpětných odkazů je vytvořit na webu unikátní kvalitní obsah, na který budou lidé sami rádi odkazovat. Tato metoda však nemusí být vždy úplně úspěšná, zvláště v segmentech s vysokou konkurencí stačit nebude, a proto je třeba přistoupit i na další způsoby získání zpětných odkazů.

Výměna zpětných odkazů

Při výměně zpětných odkazů doporučuji zaměřit se na to, aby stránka, s kterou odkaz vyměňujete, byla tematicky stejná či podobná, neměla moc externích odkazů, měla stejný nebo vyšší rank než vaše stránka a aby byl odkaz umístěn na dobrém místě, kde se dá očekávat, že na něj někdo klikne. Web, s kterým odkaz vyměňujete, by měl být tematicky stejný, protože vyhledávače mají raději tematicky relevantní odkazy. Moc externích odkazů nebo nízký rank na webu, který na vás odkazuje, zase znamená, že vám předá málo ranku. Dobré umístění odkazu je také důležité, vyhledávače přikládají odkazům, které jsou umístěné třeba v zápatí webu, malý význam. Nejlépe umístěný odkaz by měl být ten, na který se skutečně kliká.

Výměnu zpětného odkazu můžete provést tak, že kontaktujete webmastera vybraného webu, a nebo můžete umístit nabídku na výměnu na internetové tržiště, http://webtrh.cz/f33.

Nákup zpětných odkazů

Při nákupu zpětných odkazů platí podobné zásady jako při jejich výměně. Cenu odkazu ovlivňuje téma webu, počet externích odkazů, umístění odkazu, ranky a návštěvnost. Odkazy je třeba kupovat postupně, necílit je všechny na titulní stránku, ale i na podstránky. Doporučuji vytvořit poptávku na koupi zpětných odkazů na internetovém tržišti http://webtrh.cz/f14, kde si pak můžete vybrat z nejlepších nabídek.

Registrace do katalogů

Díky registraci do katalogů můžete získat zdarma (nebo levně) nějaké zpětné odkazy, které vám mohou trochu pomoci. O tom, jak moc jsou odkazy v katalozích (ne)kvalitní, se vedou v internetových diskuzích spory. Jedno je však jasné – každý web by měl být zaregistrován alespoň do několika základních katalogů:

http://odkazy.seznam.cz/
http://katalog.centrum.cz/
http://katalog.atlas.cz/
• http://www.dmoz.org/World/Česky/

Podle mého názoru registrace do více katalogů může pomoci, ale určitě by katalogy neměly být jediným zdrojem zpětných odkazů. Investice 500,– Kč do člověka, který vám web zaregistruje do 100 českých katalogů, není velká a v případě komerčního webu se jistě rychle vrátí. Web si můžete do všech katalogů samozřejmě zaregistrovat i sami, ale je to taková mechanická práce, která není moc kreativní. Seznam většiny českých a slovenských katalogů najdete např. v Google.

Výběr webhostingu

Mohlo by se zdát, že výběr webhostingu úplně s optimalizací pro vyhledávače nesouvisí, ale není tomu tak. Vyhledávače nemají rádi, pokud je web často nedostupný nebo pokud se pomalu načítá. Je také důležité, aby webhosting podporoval mod_rewrite, aby bylo možné přepsat dynamické URL na statické. Správným výběrem webhostingu si ušetříte spoustu starostí. Ze svých zkušeností doporučuji webhosting http://www.onebit.cz, který nabízí za dobré ceny vysokou kvalitu. Dostupnost mých webů hostovaných na tomto webhostingu se pohybuje nad 99,9% a technická podpora reaguje vždy velmi rychle.

Metodiky penalizované vyhledávači

Podvodné techniky optimalizace není dobré používat, protože vyhledávače na to většinou přijdou, a potom daný web může dostat dočasný nebo trvalý ban ve vyhledávání. Vyhledávače na podvodné techniky přijdou často díky nahlášení tzv. spam report. Pokud si všimneme, že web, který je v SERP nad naším webem, používá nějakou zakázanou techniku, můžeme ho vyhledávači nahlásit a pravděpodobně se tak posuneme o jedno místo nahoru.

Seznam spam report: http://fulltext.seznam.cz/…reportScreen
Google spam report: http://www.google.com/…mreport.html
Morfeo spam report: http://morfeo.centrum.cz/…feedback.php?…

Skrytý text

Vyhledávače vidí na rozdíl od uživatelů i text skrytý pomocí kaskádových stylů. Někteří optimalizátoři se snaží toho využít tak, že do skrytého textu vloží klíčová slova.

Matoucí a opakující se slova

Text s matoucími a opakujícími se slovy je často automaticky vygenerován. Text obsahuje velké množství různých klíčových slov a nedává žádný logický význam.

Cloacking

Cloacking je podvržení crawlerovi jiného obsahu než normálně vidí návštěvníci webu.

Podvodné odkazy

Jedná se o odkazy, které pomocí JavaScriptu vedou na jinou adresu, než je uvedena v atributu „

Více informací o podvodných technikách optimalizace pro vyhledávače se můžete dozvědět na stránkách seznamu.

Článek Optimalizace Off Page faktorů a podvodné techniky - SEO - díl 3. byl publikován 8. prosince 2008 v 06.00 v rubrice Technologie. Autorem článku je Marek Maťovka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Líbí se Vám tento článek? Ano / Ne

Diskuse k článku

Tento článek neobsahuje dosud žádný komentář.

Přidat příspěvek