Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce

Prostřednictvím e-mailingu mohou firmy se svými zákazníky sdílet nové produkty, prodeje a aktuální informace. Dobře navržená e-mailová marketingová strategie z dlouhodobého hlediska dobře řídí prodej a pomáhá budovat kolem vaší značky věrnou komunitu. Nespornou výhodou je skutečnost, že tyto kampaně je možné personalizovat ve větší míře než ty na sociálních sítích. Náklady jsou také s ohledem na dosah a míru konverze podstatně nižší. E-mailový marketing je ideálním marketingovým nástrojem zejména pro malé podniky.

Jak je to s doručitelností e-mailu
Cílem doručitelnosti e-mailu není jen doručit vaši zprávu. Můžete mít 99% míru doručitelnosti a stejně končit ve složce spamů příjemce. Skutečným cílem doručitelnosti e-mailů je dobré umístění doručené pošty. Bohužel i v případě, že váš e-mail skončí ve složce nevyžádané pošty zákazníka, je stále považován za doručený.
Kdy je e-mail považován za otevřený?
Moderní poskytovatelé e-mailových služeb vkládají do e-mailů, které odesílají, sledovací pixel. Ten má většinou formu velmi malého obrázku. Když někdo e-mail otevře, tak se tento obrázek načte a odešle požadavek na server, který obrázek hostí. Tímto způsobem dává poskytovateli e-mailových služeb vědět, že byl e-mail otevřen.
Co to znamená email bounce?
Email bounce znamená nedoručení vaší e-mailové zprávy. Pokud k takové situaci dojde, obdrží odesílatel automatické oznámení o selhání doručení. Obsah vrácené zprávy vám obvykle poskytne podstatné informace, které vám pomohou identifikovat důvod, proč k selhání doručení e-mailu došlo.
Soft bounce vs. hard bounce
V praxi se setkáváme se dvěma typy bouncingu: soft (měkkými) a hard (tvrdými). Soft bounce představuje krátkodobé blokování, kvůli kterému nemusíte e-mailové adresy trvale odstraňovat ze svého seznamu. U tvrdého bouncingu je to horší, jelikož se jedná o neplatné či neexistující adresy, které byste měli neprodleně odstranit nebo opravit.
Hard bounce
Hard bounce tedy představuje trvalý důvod, proč nelze zprávu doručit. K odstranění vrácené e-mailové adresy dochází většinou automaticky a okamžitě a budou vyloučeny ze všech budoucích kampaní.
Proč může k hard bounce nárazu dojít?
- e-mailový server příjemce zcela zablokoval doručení,
- e-mailová adresa příjemce neexistuje, pak je potřeba se na emailovou adresu podívat, zda neobsahuje překlepy (obvyklé cy namísto cz) a zda má správnou formu (např. zda nechybí tečka před koncovkou).
Soft bounce
V tomto případě došlo k situaci, že e-mailová adresa byla sice platná a zpráva dorazila na poštovní server příjemce, ale mohla se vrátit z toho důvodu, že:
- byl server mimo provoz,
- poštovní schránka byla plná,
- anebo byl soubor pro schránku příjemce příliš velký.
SendGrid – což je největší cloudová platforma pro doručování e-mailů na světě, která doručuje transakční a marketingové e-maily – se následně pokouší zprávu odesílat po dobu až 72 hodin. Pokud je e-mailový soubor nepřetržitě odložen po dobu 72 hodin, je tato adresa převedena na seznam blokovaných či odložených.
Rádi byste si nechali s e-mailovými kampaněmi poradit? Kontaktujte profesionály, kteří vám poradí.
Zdroj obrázku: Michael Traitov / Shutterstock.com
Článek Posíláte e-mailové kampaně? Seznamte se s pojmy soft a hard bounce byl publikován 10. října 2022 v 00.00 v rubrice Návody. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- PSPad – Editor s velkým E! 19.06.2013 05.00
- Rozhovor se zástupkyní Seznamu.cz o nové e-mailové schránce 23.08.2012 05.00
- Sociální e-mail od Yahoo 03.04.2012 05.00
- Jaké výhody nabízí e-stravenka? 06.09.2023 00.00
- Outlook.com – Stane se e-mailovým králem? 11.03.2013 05.00
Top 10
- Online dotazník pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců
- IT outsourcing v roce 2025: Jaké technologie vám zajistí konkurenceschopnost?
- Přejte si mít propracovanější a efektivnější výrobu? Pomůže vám software MES
- Bugatti boty – Stylová volba pro každého muže
- Trendy pánské tenisky pro podzim 2024
- Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?
- Pronájem virtuálních serverů: Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
- Nabíječky a baterie pro notebooky nakupujte na MediaOutlet.cz
- Raspberry Pi – průvodce výběrem nejlepšího modelu
- Prožijte léto s pánskými botami z Robelshoes
Tagy
Pravopis digitalizace kryptoměny Google MP3 karaoke chat, komunikace integrační software umělá inteligence Office
Doporučujeme
Máte tiskárnu? Ať již jste firma či spotřebitel, vyzkoušejte naše tonery ve slevě. Tonery a náplně do tiskáren HP máme za bezkonkurenční ceny.