Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?

Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam?

Chcete, aby vaše PPC reklamy byly nejen viditelné, ale také přinášely konverze? Představte si, že byste měli virtuálního asistenta, který by za vás spravoval kampaně, optimalizoval nabídky a vytvářel obsah. Zní to příliš dobře, než aby to byla pravda? Umělá inteligence vám může správu PPC reklam zefektivnit. Podívejte se, jak na to.

PPC (Pay Per Click) je typ digitální reklamy, při které inzerent platí pouze v okamžiku, kdy na reklamu někdo klikne. PPC reklamy se zobrazují ve výsledcích vyhledávání (na Googlu, Seznamu a v dalších vyhledávačích), na sociálních sítích nebo na partnerských webech. O získání co nejlepší pozice a viditelnosti reklamy se soutěží s ostatními inzerenty prostřednictvím aukčního systému.

O správu těchto reklam se vám může postarat PPC agentura. Díky ní totiž předejdete plýtvání peněz za prokliky nerelevantních klíčových slov nebo kampaně, které nefungují. Další možností, jak zefektivnit správu PPC reklam, je využití umělé inteligence. A na tu se v tomto článku zaměříme.

Jak můžete využít AI při tvorbě PPC reklam?

Umělá inteligence dokáže zpracovávat velké množství dat, analyzovat výsledky a ušetřit vám tak čas pro jiné oblasti vašeho podnikání. Může vám pomoct s následujícím:

  1. Automatizace kampaní – AI umí zautomatizovat mnoho rutinních úkolů v PPC kampaních, jako je správa nabídek, nastavení a úprava rozpočtů.
  2. Optimalizace nabídek – dokáže zanalyzovat velké množství dat a identifikovat optimální nabídky pro různá klíčová slova a publika.
  3. Tvorba obsahu – vytvoří texty do reklam i fotky a videa.
  4. Generování klíčových slov – pomůže vám najít klíčová slova, která využívá konkurence, odpovídají aktuálním trendům a v minulosti se už osvědčily.
  5. Analýza dat a reporting – dokáže zpracovat a zanalyzovat velké množství dat a následně vám poskytnout reporty.
  6. A/B testování – specializované AI nástroje dokážou zautomatizovat také testování různých variant PPC reklam.

Jaké AI nástroje vám pomůžou se správou PPC reklam?

Existuje řada AI nástrojů, které vám usnadní správu PPC kampaní – patří mezi ně například:

  • ChatGPT – vygeneruje vám texty reklam, může obohatit váš brainstorming i pomoct s překladem vět do cizího jazyka.
  • Midjourney – vytvoří vám grafiku pomocí textového zadání (kreslené obrázky i fotografie).
  • SEO AI – dokáže provést analýzu klíčových slov i zpětných odkazů.
  • Madgicx – tento nástroj je určený pro inzerci reklamy na platformě Meta. Navíc disponuje funkcí, která vám na základě dat poskytne návrhy pro optimalizaci kampaní.
  • Acquisio – nabízí automatizovanou správu PPC kampaní, čímž zjednodušuje optimalizaci nabídek, rozpočtů a cílení napříč různými platformami.
  • Optmyzr – neustále monitoruje zobrazení, kliknutí a náklady. Jakmile odhalí odchylky, které přesahují předem stanovené limity, upozorní vás, čímž vám umožní včas reagovat. Navíc umožňuje vytvářet vlastní automatizace PPC reklam (Google Scripts) bez potřeby znalosti kódování.
  • Synthesia – dokáže vytvořit video s AI generovanými avatary, kteří mohou mluvit různými jazyky.
  • Pictory – na rozdíl od softwaru Synhesia vytváří videa z vámi zadaného textu. Do nich pak přidává relevantní obrazový materiál a animace.

Umělá inteligence je v určitých situacích skvělý pomocník – pomůže vám například při tvorbě nebo textaci reklamy zejména tehdy, když nemůžete přijít na nic originálního a také s dalšími zmíněnými činnostmi. Je však důležité umět poznat, kdy se na ni můžete spolehnout a kdy je lepší zvolit manuální nastavení místo automatizovaných kampaní. Její současné schopnosti nejsou totiž takové, abyste mohli vygenerovaný text pro reklamu jenom zkopírovat a použít.

Zdroj obrázku: Pakin / stock.adobe.com

Článek Jak využít umělou inteligenci pro správu PPC reklam? byl publikován dnes v rubrice Internet. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...