Analýza výsledků optimalizace pro vyhledávače - SEO - díl 4.

Tagy:  SEO, vyhledávače, optimalizace, web, fulltext, katalogy, seznam, google

Sponzorované odkazy

Články v sérii

  1. Charakteristika a vývoj internetových vyhledávačů - SEO - díl 1.
  2. Optimalizace On Page faktorů - SEO - díl 2.
  3. Optimalizace Off Page faktorů a podvodné techniky - SEO - díl 3.
  4. Analýza výsledků optimalizace pro vyhledávače - SEO - díl 4.
  5. Praktické řešení optimalizace webu - SEO - díl 5.
Analýza výsledků optimalizace pro vyhledávače - SEO - díl 4.

V dnešním díle optimalizace webových stránek pro vyhledávače jsem se zaměřil na analýzu výsledků optimalizace. Upozorňuji Vás, že tato analýza je zaměřeny především pro weby obsahového charakteru (magazíny, blogy), u e-shopů je postup trochu odlišný (jsou tam podstatné hlavně konverze).

Při analýze optimalizace pro vyhledávače doporučuji zjistit:

• na jakém místě se umístila daná klíčová slova v SERP
• kolik a jaké odkazy odkazují na web
• počet zaindexovaných stránek ve vyhledávači
• počet návštěv pocházejících z vyhledávače
• trend počtu návštěv z vyhledávačů
• konverze z návštěv, které pocházejí z vyhledávačů

Informace zjištěné ve vyhledávači

Některé údaje lze zjistit přímo ve vyhledávači. Počet odkazů, které odkazují na náš web, lze zjistit příkazem: link:example.com. Na zjištění počtu zpětných odkazů doporučuji použít vyhledávač Jyxo nebo Yahoo, protože Seznam a Google ukazují jen některé zpětné odkazy (ty kvalitnější). Počet zaindexovaných stránek ve vyhledávači lze zjistit pomocí příkazu: site:example.com.

Informace získané ze statistik návštěvnosti

Existuje velké množství statistik návštěvnosti, které jsou zdarma – např.: toplist.cz, navrcholu.cz, AWStats, netagent.cz, waudit.cz, Google Analytics. Nejvíce informací lze získat ze statistik Google Analytics, a proto je použiji jako příklad v tomto článku.

Nejprve je třeba v Google Analytics vybrat období, z kterého chceme potřebné informace získat.

Počet návštěv pocházejících z vyhledávačů zjistíme pomocí Traffic Sources → Search Engines. Kliknutím na názvy jednotlivých vyhledávačů vidíme, na která klíčová slova nám návštěvníci z daných vyhledávačů přicházejí. Díky tomu, že Google Analytics ukazuje u každého vyhledávače a klíčového slova i hodnoty Pages/Visit, Avg. Time on Site a Bounce Rate, můžeme relativně snadno odhadnout, které návštěvy jsou více relevantní. Pokud se totiž návštěvník dostane na náš web pomocí nějaké nerelevantní frázi, je tady předpoklad, že náš web rychle opustí.

U velkých webů, které se zaměřují hlavně na Long Tail, není prakticky možné sledovat pozice všech klíčových slov v SERP, je lepší sledovat Traffic Sources.

U komerčních webů – zejména eshopů není důležitá návštěvnost, ale konverze. Pokud používáme měření konverzí pomocí Google Analytics, můžeme si na stránce pojmenované Goals snadno zjistit, na jaké návštěvy s klíčovými slovy pocházející z vyhledávačů lidé nakupují výrobky více a na které nenakupují třeba vůbec.

Úspěšná optimalizace pro vyhledávače je tedy taková, která přinese co největší množství relevantních návštěvníků z vyhledávačů.

Článek Analýza výsledků optimalizace pro vyhledávače - SEO - díl 4. byl publikován 15. prosince 2008 v 06.00 v rubrice Technologie. Autorem článku je Marek Maťovka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...